REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Trwa budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków-Kamienna Góra. Rozpocznie się wiercenie tunelu [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków-Kamienna Góra. Rozpocznie się wiercenie tunelu [ZDJĘCIA]
W ramach inwestycji na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ zostanie wybudowana dwu...
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
[Gdańsk] Prace przy Tunelu pod Martwą Wisłą rozpoczęteartykuł
Pokaż artykuł
[Gdańsk] Prace przy Tunelu pod Martwą Wisłą rozpoczęte
– To historyczny moment dla Gdańska i dla całej Polski. To jedna z największych maszyn na świecie i...
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowanyartykuł
Pokaż artykuł
[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowany
Dworzec kolejowy Rzeszów Główny jest przeznaczony do przebudowy i remontu. Prace będą prowadzone w l...
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK artykuł
Pokaż artykuł
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK
Przetarg na projekt budynku administracji oraz baz utrzymania, meteo i zagrożeń środowiskowych rozstrzygnięty. Zadanie zrealizuje konsorcjum trzech firm: AKE Studio, APA Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz ATP Kraków. Wartość umowy wynosi prawie 4,9 mln złotych netto.
Kraków: Tunel pod Dworcem Głównym ponownie nieprzejezdnyartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: Tunel pod Dworcem Głównym ponownie nieprzejezdny
Z powodu trwających od miesiąca prac przy modernizacji monitoringu w tunelu tramwajowym pod Dworcem...
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Rozpoczęło się drążenie tunelu na budowie trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczęło się drążenie tunelu na budowie trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILM + ZDJĘCIA]
Specjalna wiertnica tunelowa, czyli Jumbo Drill rozpoczęła drążenie tunelu na budowie dolnośląskiego...
Łódzkie inwestycje kolejowe przyspieszają rozwój regionu [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe przyspieszają rozwój regionu [RAPORT]
W mijającym roku PKP PLK S.A. zrealizowały szereg inwestycji, które znacząco poprawiły komfort podróżowania oraz efektywność ruchu pociągów. Mieszkańcy województwa zyskali lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków m.in. w aglomeracji łódzkiej oraz na trasach z Łodzi do Łowicza. Zwiększa się bezpieczeństwo podróży i możliwości przewozów towarowych. Budowa tunelu średnicowego dodatkowo poprawi możliwości komunikacyjne oraz skróci czas przejazdu przez Łódź.
[Wrocław] Powstanie tunel wzdłuż rzeki na pl. Społecznymartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Powstanie tunel wzdłuż rzeki na pl. Społecznym
Jest decyzja: tunel na pl. Społecznym wzdłuż rzeki powstanie, ale będzie krótszy niż początkowo plan...
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji artykuł
Pokaż artykuł
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła – zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.
[Kraków] Wielka szansa dla Krakowa, by wybudować metroartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Wielka szansa dla Krakowa, by wybudować metro
Władze Krakowa właśnie pochwaliły się decyzją Komisji Europejskiej. Kraków dostanie 1,3 mln euro na...
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
S6 Dołuje – Policeinwestycja
Pokaż inwestycję
S6 Dołuje – Police
Police
Tunel średnicowy: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel średnicowy: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie [ZDJĘCIA]
Budowa linii średnicowej w Łodzi to nie tylko 5 tuneli, które połączą Dworzec Fabryczny ze stacjami Kaliska i Żabieniec, ale również 3 podziemne przystanki osobowe: Łódź Koziny, Łódź Polesie i Łódź Śródmieście. Najbardziej zaawansowane prace są na Polesiu, gdzie na głębokości 24 metrów powstały już perony, z których do pociągów będą wsiadać pasażerowie. Inwestycja za ponad 2 mld zł, realizowana ze środków FEnIKS, zrewolucjonizuje połączenia aglomeracyjne i dalekobieżne w regionie i kraju.
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszuartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu. W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu spółka informuje, że inwestycje CPK nie wpłyną na funkcjonowanie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz ani Pratt & Whitney.
[mazowieckie] Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowejartykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowej
Wykonawca tunelu drogowego w Ząbkach informuje, że w związku z budową tunelu od 18 marca będzie zlik...
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?artykuł
Pokaż artykuł
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej Dużych Prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju.
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPK
Zrobiono kolejny kroku w kierunku budowy wielkiego lotniska, które ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka CPK podpisała kontrakt na projektowanie i przebudowę infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej na terenie projektowanego lotniska CPK. Przebudowa w sumie ok. 25 km istniejących linii została zaplanowana w taki sposób, aby nie kolidować z terenem budowy.
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławekartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławek
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. Odcinek ten będzie ważnym elementem linii CMK Północ, a także transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
REKLAMA